Pagina's

donderdag 3 mei 2012

Essence parfum?!


Essence, de welbekende budgetmerk.
Wie kent de producten van Essence nou niet?
Laatst was ik gewoon lekker eventjes op de Essence site aan het kijken wat voor LE er nu aan gaat komen. Maar toen zag ik opeens dat Essence vanaf Juni ook parfum gaan verkopen!
Serena van Beautylab heeft de parfums gereviewd &vind ze super!
Lees hier haar review.
Ik kon niet echt goeie en mooie plaatjes vinden daarom heb ik de foto's van Serena even gevruikt voor dit artikel, voordat jullie denken dat ik de parfums thuis heb liggen haha!
Lees snel verder om meer te weten over de geweldige parfums!


Jaja, dit zijn de 6 parfums die je vanaf Juni lekker kan halen!
Hoe ze heten? Nou ze hebbel wel erg leuke namen vind ik;


  • Like a walk in the summer rain (limited edition)
  • Like a trip to New York
  • Like a new love
  • Like a day in a candy shop
  • Like a first day in spring (limited edition)
  • Like a girl’s night out

  • 2 ervan horen bij de LE van Essence.
    De like a first day in spring &like a walk in the summer rain.

    De doosjes waarin de parfums zitten zijn ook gewoon in 1 woord prachtig.
    Zie het plaatje hieronder.



    Heb ik gelijk of heb ik gelijk? :P

    Zoals ik al zei, Serena heeft de parfums getest &heeft ze ook alle 6 in huis!
    Zie hoe zij (Serena!) de parfums beschrijft:



    Like a walk in the summer rain – dit parfum opent met sprankelende, frisse geurnoten als citroen, sinaasappel, cyclamen (witte bloem), aldehyde (een waterige noot) en watermeloen. De geur ruikt heel fris en ‘groen’ en eerlijk gezegd niet eens zoet. Dit is voor de liefhebbers van aquatische geuren. Als een frisse zomerregen op je huid… De geur gat verder naar het hart waar geurnoten van lelietje-van-dalen, freesia, ozon en de zee je tegemoetkomen. De geur van ozon ruikt eigenlijk helemaal niet lekker (je ruikt ozon wanneer je papier aan het kopieren bent), maar dit is natuurlijk een synthetische geur die staat voor ‘zonneschijn’. De basis van dit parfum berust op mos, cederhout en musk. Het is een erg sportieve en energieke geur.



    Like a trip to New York – dit is mijn favoriet van de 6, alhoewel ik dat vantevoren niet had verwacht. Misschien heeft het met mijn voorliefde voor New York te maken? :) Het parfum opent met warme, kruidige noten van cardamom en elemi (een exotische boomsoort die bekend staat om zijn hars) gemengd met de geur van grapefruit en cranberry. Het ruikt bitterzoet, warm, maar ook een beetje kruidig. In het hart bevinden zich roos (heerlijk!) en appelbloesem, hele bloemige en vrouwelijke geuren. De basis rust op geurnoten van cederhout, wit hout en amber. Het is een hele zwoele, verleidelijke geur. Ik snap de link met New York wel! Want in New York zijn té veel verleidingen op shopgebied. Ik kan het niet weerstaan. Net als dit parfum. Hmmmmm!



    Like a new love – dit parfum is gecreëerd om je de spannende tinteling van verliefdheid en de romantische gevoelens van de liefde te laten voelen. De geur is dan ook zowel lieflijk als sensueel. Het opent met geurnoten van tangerine en grapefruit, roze peper en elemi. Citrusachtig maar toch ook warm en pittig. Het hart zit vol romantische bloemengeuren: pioenroos, hyacinth en rozen. En ook perzikjes, voor de zoetsappige noot. De basis vind ik heel bijzonder, want die rust op de zwoele geuren van muskus en vanille, maar ook bevat het zoete, verleidelijke geuren van koffie en chocola. Temptations!



    Like a day in a candy shop – nu verwacht je natuurlijk een mierzoet parfum op basis van caramel, chocola en suikerspin, maar integendeel. Dit parfum is zeker zoet, maar niet zo zoet als ik had verwacht. Het ruikt ergens ‘bekend en nostalgisch’ en het doet me denken aan speelgoed van vroeger. Soms had je Barbies of My Little Pony’s die een geurtje hadden toch? Nou, zo. Het is zoet, maar ook zacht en vertrouwd. Het parfum opent met perzik en orchidee en in het hart bevinden zich geurnoten van zoetruikende bloemen als sering, heliotroop en jasmijn. De basis rust op geuren van muskus, tonkabonen (ruikt als chocola) en vanille. Poederig, warm en vrouwelijk.



    Like a first day in spring – hebben jullie ook zo’n zin in de lente? Kom maar op! Zon, lekkere wijntjes drinken op het terras en BBQen in het park. Wanneer ik aan de lente denk word ik helemaal blij. Deze geur is gemaakt om dat blije gevoel kracht bij te staan. De geur opent met echte ‘cocktailnoten’ van ananas, sinaasappelsap en mandarijn. Het hart bevat praline (chocolade bonbon’s, yum!), bramen en roos. De basis rust op sandelhout, muskus en vanille. Al met al is het een sprankelende, lichte maar toch ook verleidelijke geur. Je wordt er in elk geval heel happy van!



    Like a girl’s night out – Ik denk dat ik dit parfum op de tweede plek zet, ook al spraken de geurnoten me op papier niet per se aan. Ik vind het leuk dat Essence verrassende geurnoten in hun parfums heeft gestopt en zo komt het dat dit parfum dragon fruit en goji berry in de topnoot heeft zitten. Samen met mandarijn en elemi vormt het een zwoele, zoete en verleidelijke top. Later, wanneer het parfum overgaat in het hart krijgt de geur een vrouwelijk en bloemig karakter, met geurnoten van rozen, magnolia, perzik en mandarijnenbloesem. Dit parfum heeft ook een beetje pit want er zit vetiver in de basis – een geurnoot die je normaal gesproken vaak in herenparfums tegenkomt. In de basis zit verder ook vanille en musk, voor een creamy en verleidelijk karakter. Een geur om mee op te vallen!

    ***

    Zoals je kan zien is Serena wel erg blij met de parfums!
    &ik denk ook dat jullie nu erg enthousiast zijn geworden en niet meer kunnen wachten tot de parfums verkirjgbaar zijn haha!


    De prijzen zijn gewoon echt super!
    De 50 ml eau de toilette zal €6,99 gaan kosten en de 10 ml eau de toilette zal slechts €2,99 gaan kosten.
    De parfum die minder ml bevat is ook erg handig voor in je tas.
    Maar zelf wil ik die van 50ml halen, don't know why.

    Nog een maandje geduld lieverds!



    Welke is jou favoriet? x

    15 opmerkingen:

    1. Wauw te gek dat essence met parfum komt.
      echt heel leuk!xx

      BeantwoordenVerwijderen
    2. the first day of spring lijkt me zo super! echt een goede actie van essence! liefs.

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Kan niet wachten tot ze in de winkel liggen!

      BeantwoordenVerwijderen
    4. ik ga zeker wel een paar kopen als ze in de winkel liggen

      BeantwoordenVerwijderen
    5. Ik ben heel erg benieuwd! Ik denk dat ik er wel een paar ga kopen, aangezien ze ook nog een kleinere versie hebben/krijgen.

      x

      BeantwoordenVerwijderen
    6. kan niet wachten.. ga zeker een aantal kopen!

      BeantwoordenVerwijderen
    7. Leuk dat ze parfum gaan verkopen :)
      We zijn heel benieuwd.

      x

      BeantwoordenVerwijderen
    8. Ik kan niet wachten, tot ze in het schap liggen! Niet elk is mijn favoriet, maar een paar lijken me echt super! (:

      BeantwoordenVerwijderen
    9. Echt leuk dat ze met parfum komen, ik ga er zeker weten één van kopen!

      BeantwoordenVerwijderen
    10. ik wil ze allemaall! :$

      BeantwoordenVerwijderen
    11. ik heb net like a walk in the summer rain 10 ml gekocht ruikt echt heerlijk hmmmm

      BeantwoordenVerwijderen

    lief dat je een reactie wil achterlaten. ♥