Pagina's

woensdag 31 oktober 2012

Haar tips voor de winter!

Tumblr_m53dmoegnk1rxcl29o1_r1_500_large

Jaja, geloof het of niet het is weer bijna winter. Tja, het is nu natuurlijk herfst maaaar na herfst komt de winter. (slim he, dat ik dat wist haha! :P) Iedereen weet dat koud weer, wind of sneeuw schadelijk zijn voor de huis maar weinig mensen weten dat het ook schadelijk is voor je haar. En daarom heb ik vandaag een paar tips voor jullie! Lees snel verder.

1. Ga niet naar buiten met nat haar.
dan bestaat er een grote kans dat je haar bevriest. Bevroren water zet uit en als je haar vocht heeft geabsorbeerd en dat vocht bevriest, zal dat leiden tot beschadigd haar wanneer het uitzet.
Als je er tijdens de winter wil zeker van zijn dat je haar beschermd is, zorg er dan voor dat je haar steeds volledig droog is vooraleer je buiten gaat. Gebruik een vochtinbrengende shampoo en conditioner rijk aan proteïnen en een extra conditioner die je laat inwerken vooraleer het haar droog te blazen en blaas het haar zeker volledig droog.


2. Kies een kapsel dat beantwoordt aan de noden van het weer.
Kies een kapsel waarbij je jezelf warm kan houden tijdens de wintermaanden. Een krullend kapsel dat zeer volumineus is, is misschien niet de beste keuze als je in een land leeft waar je een hoed nodig hebt om het warm te hebben wanneer je buiten bent. De winter is misschien ook niet het ideale seizoen voor een superkort kwajongenskapsel.

Tumblr_lsshhbcn741qhwnu6o1_500_large

3. Sjaals zijn je beste vrienden.
Eén van de taaiste aspecten wanneer het over haar gaat in de winter is kledij. Jasjes met een kap, wollen mutsen, oorbeschermers, ze zijn allemaal een ramp voor je kapsel. In sommige gevallen leiden ze zelfs tot beschadigd haar of statische en opvliegende lokken. Ga dit probleem te lijf met een zijden of satijnen sjaal die je als een barrière gebruikt tussen enerzijds je haar en anderzijds de hoed, muts of oorbeschermers. Wikkel gewoon je haar in de sjaal vooraleer je de winterse spullen aandoet. De stof van de sjaal zal je haar beschermen tegen de ruwheid van de winterse wol en zal de statische lading die in de winter voorkomt, neutraliseren.

4. Vocht, vocht en nog eens vocht.
De meeste mensen denken dat de zomer het seizoen is dat voor de meeste symptomen van droog haar zorgt. Niets is minder waar. Terwijl je haar blootgesteld wordt aan hitte en zonlicht tijdens de zomermaanden, is je lichaam aan het transpireren en kloppen je talgklieren overuren om olie te produceren en het haar vochtig te houden. In de winter daarentegen ga je herhaaldelijk van een koude, vochtige omgeving naar een verwarmde omgeving waar al het vocht uit de lucht onttrokken wordt door één van die verwarmingsmethodes die tegenwoordig beschikbaar zijn.
Je moet ervoor zorgen dat je je haar beschermt tegen de vernietigende effecten van de verwarmde ruimtes waar jij zoveel tijd zult in doorbrengen. Gebruik een conditioner die je laat inwerken en/of een antikroes serum om er zeker van te zijn dat het haar beschermd is tegen het verlies aan vocht.


Tumblr_lyxp1bsjty1qhbtbio1_500_large

5. Statische controle.
Los van de wollen winterkledij kan het haar ook een statische lading ontwikkelen tijdens de wintermaanden door gewoon over een tapijt te lopen. Hou steeds een spuitbus met haarlak bij de hand en verstuif een klein beetje spray wanneer je de statische lading opmerkt. De haarspray zal de statische lading neutraliseren en zal helpen om je haar zacht en mak te houden in dat koude winterse weer.
De sweaters en kleren gemaakt van natuurlijke vezels die alomtegenwoordig zijn tijdens de winter, zullen het statische probleem nog verergeren. Je kan de statische lading die in kledij ontstaat, bestrijden door een antistatische spray te gebruiken of beter nog, door extra wasverzachtende doekjes in de droogkast te leggen.


Ja &dat waren alweer mijn tips! Laat het koude weer 't niet winnen van jou haha!
Plan het gewoon een beetje en je kan er gewoon voor zorgen dat je haar er perfect uitzier, of het nu 25° of -10° is!

Tumblr_m50ri1atsk1r0wotjo1_500_large
 
Hebben jullie nog handige haartips voor in de winter? xo

19 opmerkingen:

  1. handige tips! ik doe altijd een sjaal om mijn nek en dan mijn haar erin, ook lekker warm!
    x fije

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne tips, bedankt! Ik heb het wel eens meegemaakt dat mijn haar was bevroren, echt zo vreemd voelde dat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt echt een superleuke blog! ik vind het prima om elkaar te volgen, ik volg je nu :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige tips! Ik probeer wanneer het kan altijd wel mijn haar te beschermen.

    Ps, leuke blog! Je hebt er een volger bij. Elkaar volgen? Liefs LynSelStyle

    www.lynselstyle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. great tips hunny! wanna follow eachother?:)

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stiekem weten we het eigenlijk wel, maar toch doen we soms nog eigenwijs in de winter. Handig dat je ons allemaal weer even eraan herinnert dat het echt belangrijk is om ook in de winter goed voor je haren te zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top tips!

    We weten het stiekem wel maar toch haha
    Ik hou in ieder geval mijn haren droog deze winter ;)

    Love,

    Janice
    the-fashion-milkshake.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handige tips! Je haar heeft idd net iets meer verzorging nodig met de kou!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Handige tips! Mijn haar pluist altijd met koud weer... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handige tips, ik heb echt verschrikkelijk pluishaar in de winter..
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Handige tips, dat statische haar is echt een ramp!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Om nog even op je comment te reageren van dat 'elkaar volgen'... Ik volg je al heel lang! ♥

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga altijd slapen met mijn haar in een vlecht.
    Dan beschadigd het veel minder.
    Liefs Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een reactie wil achterlaten. ♥