Pagina's

donderdag 17 juli 2014

Ramadan update



Vele van jullie zullen wel weten dat de Ramadan al een tijdje van start is gegaan. Ik doe er net als elk jaar, weer aan mee. Ik ben een moslim en dan is het verplicht om aan de Ramadan mee te doen.
We zijn al over de helft van de maand en ik dacht misschien is het leuk als ik een update plaats waar ik plaats hoe de eerste weken zijn bevallen. Velen vinden dat interessant en sommige ook niet.
Maar ik wil het toch met jullie delen.


Voor de mensen die niet weten wat de Ramadan, klik dan hier voor een uitgebreide uitleg wat de Ramadan precies inhoudt.

De eerste dag van de Ramadan vind ik zelf altijd erg leuk. Veel mensen vinden het vaak moeilijk om te vasten en tellen de uren totdat ze weer mogen eten maar bij mij is dat niet het geval.
Ik vind het helemaal niet moeilijk en op de een of andere manier denk ik ook bijna niet aan eten.
Ik merk ook dat ik meer in de keuken sta om lekkere gerechten te maken.

Tijdens de Ramadan ben je ook meer closer met je familie. Misschien is dat niet bij iedereen zo, maar ik merk het wel erg. Je bent heel veel met je familie aan het doen: samen bidden of samen koken.

In Nederland is het vasten wat langer dan de andere landen. Hier vasten wij ongeveer 19 uurtjes en in Aziatische landen is dat 16 uurtjes.
Maar in Aziatische landen is het vaak warmer waardoor het vasten toch moeilijker is dan die van ons.


Bij de Ramadan hoort niet alleen dat je niet moet eten, je moet ook 5 keer per dag bidden. Dat is sowieso verplicht maar in de Ramadan moet je dat ook aanhouden.
  
Voor mij is dat geen probleem omdat ik elke dag bid, tijdens de Ramadan maar ook tijdens de normale dagen.

Tot nu toe bevalt de Ramadan mij erg goed. We moeten nog de helft van de maand en dan is het Suikerfeest! Ik heb daar ook erg veel zin in. Het is misschien leuk als ik een diary ga maken van die dag, zo hebben jullie ook een idee wat ik precies doe op Suikerfeest.

Nou, ik ga nu mijn moeder helpen in de keuken want over een paar uurtjes moeten wij weer eten!

De foto's van het eten die jullie zien, heb ik tijdens de Ramadan gemaakt.
Zoals ik zei, maken wij lekkere gerechten in deze maand. De foto's in dit artikel zijn een paar gerechten die wij thuis hebben gemaakt.


Wat vinden jullie van de Ramadan? xx

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het altijd leuk om zulke dingen over andere culturen te lezen.
    Ik heb ook enorm bewondering voor jullie! En ik denk wel dat zo een periode echt gezellig is met de familie. Bovendien, het ziet er allemaal heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit! Ik vind persoonlijk dat je erg trots mag zijn dat je meedoet met de ramadan, elk jaar opnieuw. Niet iedereen zou het kunnen en het hoort ook bij jullie cultuur en geloof :) Hoedje af meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het knap hoor..! Echt. En dat eten ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een reactie wil achterlaten. ♥