Pagina's

maandag 21 oktober 2013

Boekreview| Beauty by Cynthia Schultz

 
Ik lees heel graag boeken. Boeken die mij inspireren zijn dan ook mijn favoriete boeken.
Boeken met een onderwerp waar ik gek op ben zijn super books.
Ik ga vandaag een boekreview doen waar ik de welbekende boek Beauty van Cynthia Schultz ga reviewen. Cynthia was al bekend met haar blog (misslipgloss.nl) maar nu ook met haar geweldige boek. Althans, dat zeggen mensen. Is het nou ook echt een geweldig boek?

 
De voorkant vind ik erg mooi. Je ziet een super mooie foto van Cynthia en linksboven is de logo van haar blog. De voorkant heeft een mooie witte kleur en ik hou van boeken met een witte voorkant. Haar roze lippen en de roze letters vallen dan ook meteen op.
 
 
Als je de boek openslaat zie je als eerst leuke instagramfoto's van Cynthia. Ik vind dat d.m.v. foto's, het boek wat persoonlijker wordt en dus ook leuker!
 
Na haar instagramfoto's heeft ze een leuk 'brief' voor ons geschreven.
 
 
Doordat het handgeschreven is en de kleur heeft van een blauwe balpen lijkt en voelt het erg persoonlijk!
 
 
De inhoud van het boek is ook lekker overzichtelijk. Het heeft een goede lettertype en de kleur is ook mooi. Wat ik ook erg prettig vind, is dat er niet zoveel afbeeldingen zijn. Anders wordt het te druk en dan is het ook niet prettig wanneer je gaat lezen. Daar heeft Cynthia dus goed over nagedacht! Na de inhoud is er ook nog een inleiding.
 

 
Een klein deel van het boek gaat over Cynthia's persoonlijke leven. Ik vind het leuk dat Cynthia ook een stukje over zichzelf heeft geschreven in het boek. Zo leer je de schrijfster beter kennen en dan weet je ook wat voor een soort persoon jou beauty-tips gaat geven.
 



 
Ieder hoofdstuk wordt geïntroduceerd met een mooie foto van Cynthia die in de thema is van dat hoofdstuk. Super leuk!
De hoofdstuk 'Beauty Blunders' is echt een aanrader! Ik heb er veel dingen in gelezen en ga nu echt nooit meer beauty blunders maken haha!
 
 
De instagramfoto's komen ongeveer in het midden van het boek, weer voor.
Erg leuk bedacht, Cynthia!
 

 
De instructiefoto's deden mij een beetje denken aan de foto's van Lauren Conrad maar ach, dit is toch wel de beste manier om iets uit te leggen. Hiermee bedoel ik niet dat Cynthia het heeft nagedaan, maar ik vind het juist goed dat zei ook de beste manier van het uitleggen heeft genomen.
 

 
In het boek geeft Cynthia ook tips en die tips zijn goed zichtbaar. De tips zijn namelijk in een roze blokje geschreven, me likes!
 
 
Wat je ook vaak voorbij ziet komen zijn zinnen die Cynthia heeft gezegd, zinnen die je aandacht trekken en dat je dan dat stukje gedwongen moet lezen van jezelf haha!
 
Op het einde van het boek staat een woordenlijst, dankwoord en weer een brief voor de lezers van het boek. En de laatste bladzijde bestaat weer uit instagramfoto's maar met een extra cadeautje voor de eigenaar van het boek! Er staat namelijk een code waarmee je 10% korting krijgt bij de Miss Lipgloss shop! Deze code is eenmalig te gebruiken en heeft ook een datum tot wanneer hij geldig is.
 
Mening:
Ik vind dat dit boek een dikke 10 verdient! Alles is duidelijk en goed uitgelegd en ik zou niet weten wat er niet goed is aan dit boek.
Niet alleen voor de beginners is dit een leuk boek maar ook voor de beautylovers die gewoon een interesse hebben voor beautyboeken.
De boek is verkrijgbaar bij veel boekwinkels, neem een kijkje op google om de dichtstbijzijnde boekwinkel (die dit boek verkoopt) bij jou in de buurt te vinden.
 

 
Wat vind jij van dit boek? Ga jij hem ook kopen? xx

9 opmerkingen:

  1. ik zou het niet zelf kopen maar ik vind het boek er wel goed uitzien ^^ ik heb er zelf een van bobbi brown en daar staat eigenlijk al alles in wat ik moet weten <3

    http://kissokill.net/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het wel een erg leuk en persoonlijk boek.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb het boek ook, ben er ook erg blij mee.!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me echt een leuk boek! ik moet 'm ook maar gaan kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet of ik hem mee moest nemen. Misschien toch maar gaan halen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook een heel informatief, goed boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb hem ook en ik ben er helemaal weg van :) Bovendien kan je er echt veel van leren!
    Liefs,Demi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De foto's doen mij ook denken aan lauren Conrad, maar ze zien er wel erg mooi uit! Lijkt me een leuke boek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt me een heel leuk boek maar ik ben zelf meer fan van Lauren Conrad, dus ik zou dit zelf niet snel kopen maar als verjaardagscadeau zou ik dit alsnog super leuk vinden! Leuke review!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een reactie wil achterlaten. ♥